ÇERKEZKÖY HABERLERİ - Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası’nın eğitim programları ara vermeden devam ediyor. Son olarak sayın Türkan Gürsaç’ın konuşmacı olarak yer aldığı Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Odaklılık Eğitimi, “Müşteri odaklılık nedir?, Müşteri ilişkileri nedir, Müşteri memnuniyeti mi, müşteri tatmini mi?, Müşteri odaklı yaklaşımda iletişimin yeri, Müşteri ihtiyacı ve beklentileri nelerdir ve nasıl tanımlanır?, Müşteri odaklı yaklaşımda çalışanlar nasıl motive edilir?” başlıkları içininde ÇTSO Konferans Salonunda gerçekleştirilen eğitimlerden, katılımcılar memnun kaldı.
Sayın Türkan Gürsaç konuya dair “Müşterilerle iyi ilişkiler kurun ve müşteriyle aranızda kurduğunuz bağ ile karşılıklı sadakat sağlayın. Ardından mevcut müşterilerinize yenilerini ekleyebilir ve firmayı büyütmek amacıyla çalışmalarınızı daha kapsamlı bir şekilde devam ettirebilirsiniz. En önemli olan şey ise müşteriye uyumlu çalışmak. Beklentileri yakalayın ve ona göre bir çalışma yöntemi uygulayın, müşterinize kendisini özel hissettirin” sözleriyle açıkladı. Gürsaç, “Beklentilerin karşılanması müşteri tatminini, beklentilerin aşılması ise müşteri memnuniyetini doğurur” ifadelerine yer vediler.
Müşteriyi Dinlemek Önemli
Sayın Gürsaç, ayrıca konuşmsında “Müşteri odaklı mı yoksa müşteri merkezli mi çalışılmalı? Pazarlama anlayışı günümüzde müşteri odaklı düşünme kavramından, müşteri merkezli düşünmeye kayıyor. Müşteri odaklı düşünme, koşulsuz müşteri memnuniyeti anlayışı, müşterinin mevcut ürün ve hizmet yapımız çerçevesinde hoş tutulması, tatmin olmuş müşterinin sadakatinin ileri dönemde kar getireceği anlayışını içeriyor." dedikten sorna ayrıca konuya dair "Müşteri merkezli düşünme ise tüm iş tasarımımızı müşterinin mevcut öncelikleri ve değişen tercihleri çerçevesinde nasıl oluşturabiliriz sorusuna cevap verebilmeli. Müşteriyi gerçekten dinlemek ve anlama çabasını içermeli, müşteri adına, onların henüz farkında olmadıkları beklenti ve yararları da düşünmeli. Yani kişiye özel pazarlama yapmayı gerektirir.” ifadelerine yer verdi.
Beklentileri Aşın
Sayın Gürsaç son olarak “Müşterileri mutlu etmek ve daha yüksek müşteri memnuniyeti yaratmak, gerekli hizmet düzeyini anlamanızı sağlar. Çalışanlarınızın müşteri beklentilerini gerçekleştirme konusuna odaklanmasını sağlar. Beklentileri aşmanıza imkân tanır ve sayesinde sadık bir müşteri kitlesine sahip olursunuz. Müşteri şikâyetlerini çözmenize yardımcı olur. Şikâyetler beklentilerin karşılanmaması sonucu oluştuğundan bu sorun ortadan kalkarsa problemler daha çabuk çözülür, siz de gönül rahatlığıyla işinize bakabilirsiniz.” ifadelerine yer verdiler.
Müşteriyle Uyumlu Çalışmanın Sırrını Verdiler
TEKİRDAĞ SON DAKİKA HABERLERİ - Müşteri Memnuniyeti ile Müşteri Odaklılık Eğitimi, Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası (ÇTSO) Konferans Salonunda gerçekleşti.
18 Nisan 2019 - 18:11 - Güncelleme: 18 Nisan 2019 - 18:29
Bu haber 1107 defa okunmuştur.
YORUMLAR