Eğitim-Bir-Sen Tekirdağ Şube Başkanı Ferruh Topuz: 5. Sınıfın Yabancı Dil Ağırlıklı Hale Getirilmesi Hatalı Bir Karar

Eğitim-Bir-Sen Tekirdağ Şube Başkanı Ferruh Topuz "Sistemin diğer öğelerinde herhangi bir değişiklik yapılmadığı takdirde, bütün 5. sınıfların yabancı dil ağırlıklı hale getirilmesi kararının başarı şansı düşüktür”

Eğitim-Bir-Sen Tekirdağ Şube Başkanı Ferruh Topuz: 5. Sınıfın Yabancı Dil Ağırlıklı Hale Getirilmesi Hatalı Bir Karar

Eğitim-Bir-Sen Tekirdağ Şube Başkanı Ferruh Topuz "Sistemin diğer öğelerinde herhangi bir değişiklik yapılmadığı takdirde, bütün 5. sınıfların yabancı dil ağırlıklı hale getirilmesi kararının başarı şansı düşüktür”

Eğitim-Bir-Sen Tekirdağ Şube Başkanı Ferruh Topuz: 5. Sınıfın Yabancı Dil Ağırlıklı Hale Getirilmesi Hatalı Bir Karar
05 Haziran 2017 - 15:25

Eğitim-Bir-Sen Tekirdağ Şube Başkanı Ferruh Topuz "Sistemin diğer öğelerinde herhangi bir değişiklik yapılmadığı takdirde, bütün 5. sınıfların yabancı dil ağırlıklı hale getirilmesi kararının başarı şansı düşüktür”

Konuyla ilgili açıklama yapan Topuz, önümüzdeki yıldan itibaren 5. sınıf öğrencilerinin yabancı dil ağırlıklı bir eğitim alması yönünde düzenlemenin Millî Eğitim Bakanlığı’nın gündeminde olduğu ve düzenlemenin olası risk ve sakıncalarına dikkat çekilmesi gerektiğini belirtti. 

Türkiye’de yabancı dil öğretiminin iyileştirilmesi konusunun, sadece ders saatlerinin artırılmasıyla ilişkili olarak ele alınmaması gerektiğini belirten Topuz, “Çünkü Türkiye’nin halen yabancı dil öğretimine ayırdığı toplam süre, ilkokul düzeyinde Avrupa Birliği ülkeleri ortalamasının birazcık altında, ortaokul düzeyinde ise Avrupa Birliği ülkeleri ortalamasındadır” dedi.

5. sınıflardaki yabancı dil saatlerinin 3’ten 18’e çıkarılması için ihtiyaç duyulan yeni yabancı dil öğretmen sayısının toplam 46 bin 500 olduğunu aktaran Topuz, bu kadar yabancı dil öğretmeni adayının Türkiye’de mevcut olmadığını dile getirdi.

Ayrıca, bu kadar yerli ya da yabancı öğretmenin ulusal veya uluslararası kaynaklardan bulunması ve atamasının yapılması durumunda, diğer branşlardan halen atama bekleyen 400 bini aşkın öğretmen adayının mağduriyetinin söz konusu olacağını belirten Topuz,  “Ani bir değişiklikle yeni öğretmen alımlarının sadece belli bir alana yoğunlaşması makul bir yaklaşım olmayacaktır. Ayrıca, böyle bir yaklaşım, diğer bazı alanlardaki öğretmen ihtiyacının yeterince giderilememesi sonucunu doğurabilir.
 5. sınıfın yabancı dil dersi ağırlıklı hale getirilmesi durumunda, diğer branş öğretmenlerinin toplam ders saatleri azalacağından, birçok branşta ani bir şekilde öğretmen fazlası söz konusu olabilecektir. Dahası, söz konusu türden bir uygulama, ciddi endişeleri beraberinde getirmektedir. Özellikle küresel inovasyon yarışında bütün ülkeler fen bilimleri, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) alanlarına ağırlık verirken veya bu alanların eğitiminin iyileştirilmesine yönelik reformlar yaparken, Türkiye’nin, öğrencilerin öğrenmeye en açık oldukları bir dönemde bütün okullarında yabancı dile ağırlık vermesi tartışmaya açıktır” ifadelerini kullandı.

“Sistemin diğer öğelerinde herhangi bir değişiklik yapılmadığı takdirde, bütün 5. sınıfların yabancı dil ağırlıklı hale getirilmesi kararının başarı şansı düşüktür” diyen Topuz, “Yabancı dil öğretiminin niteliğinin artırılması için tek başına öğretim süresini artırmaktan daha ziyade, dersin işleniş tarzı, müfredat, öğretmen niteliği ve sınav sistemleri gibi hususlar birlikte değerlendirilmelidir.

Yabancı dil ders saatlerinin artırılması yönünde bir politika izlenecekse, hazırlık mahiyetinde bir sınıftan ziyade, eğitim sisteminin altyapısını zorlamayacak şekilde ilgili ders saatlerinde küçük artışlar yapılması tercih edilmelidir. Örneğin, beşinci sınıfta yabancı dil öğretimini üç ders saatinden dört-beş ders saatine çıkarmak, sistemin altyapısını zorlamayacağından ve diğer dersleri çok daha az etkileyeceğinden daha uygulanabilir bir politikadır” açıklamalarında bulundu.

Belirtilen risk ve sakıncalar dolayısıyla 5. sınıfın yabancı dil ağırlıklı hale getirilmesi düzenlemesinin çok ciddi sorunlara gebe olduğunu söyleyen Topuz, şunları kaydetti:  “Eğitim politikaları yapılırken, öngörülen düzenlemelerin altyapısının ne kadar hazır olduğu, düzenlemenin pedagojik olarak ne tür riskleri barındırdığı ve ilgili tarafların görüşlerinin neler olduğu gibi hususlar muhakkak dikkate alınmalıdır. Aksi halde, yaklaşık 10 yıldır uygulanan, ancak bugüne kadar istenen memnuniyeti bir türlü üretemeyen ve en sonunda vazgeçilen eğik yazı uygulamasının akıbeti, 5. sınıfın yabancı dil ağırlıklı hale getirilmesi uygulaması için de muhtemeldir. Eğitim sendikası olmanın bilinci ve sorumluluğu ile hareket ederek bu hususları Millî Eğitim Bakanlığı’na hatırlatmayı tarihi bir görev addediyoruz”

Bu haber 2481 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Tekirdağ 7 Günlük Hava Durumu Tahminleri Kasım 2020 Haberi
Tekirdağ 7 Günlük Hava Durumu Tahminleri Kasım 2020 Haberi
Tekirdağ Hava Durumu 7 Günlük Kasım 2020 Kar Yağışı Tahminleri
Tekirdağ Hava Durumu 7 Günlük Kasım 2020 Kar Yağışı...